Stockholm Stockholm världens stad...

Nu så.. Bäst jag skriver om min lilla tripp till huvudstaden innan Jeannabarnet tappar greppet ;)

Det var bestämt att jag skulle åka tåg från Karlstad 06.18 på fredagsmorgonen den 25e maj. Jag gillar X2000.. satte mig på tåget, lyssnade på min iPod och vips så vart jag framme. Jag mötte Jeanine på centralen och planen var att vi skulle åka hem till henne till Hammarby Sjöstad och lämna mina grejer och sen åka in till stan igen för att träffa Jeanna. De här små liven är två av mina bästa vänner och det var självklart dom jag skulle hälsa på där borta=). Vi gick på stan hela dagen och jag inkasserade lite nya skor och nya kläder. Vi käkade glass och allt var bara perfekt. På kvällen vankades det utgång och så blev det, har dock inga bilder därifrån.

Här sitter vi och käkar Ben&Jerry's i trappan vid sergels torg. Mys!

        


På lördagen skulle jag, Jeanine och Adde på Hammarby - ElfsborgSöderstadion. Stod mitt i bajenklacken o jäädrar i bengen vilket liv det var. Bra match också, där Hammarby tyvärr förlorade med 1-0. Orättvist, de skulle ha haft en straff när det bara var någa minuter kvar, men domaren valde att fria.. SYND. En söt liten kille här nere på bild som vart väldigt attraktiv og. Underhållande :)

        


Sen skulle vi fira Jeanna! Hon fyllde 21 på söndagen som ni kanske har läst här förut och vi skulle ha en liten födelsedagsfest för henne med grill o tårta och alkohol, hihi. Kvällen var självklart, som vanligt, totallyckad! Det var jag, Jeanine aka Jea och Jeanna och hennes vänner Elin, Camilla, Eva, Marie och Malin. Så vi satt utanför Jeannas place i Bergshamra. Efter vi hade käkat så var det snart dags för tårtan, gudomligt god måste jag säga=). När Elin bar ut tårtan och alla presenter så sjöng vi ju så klart för henne också. Tror ni inte hennes stööööriga granne kommer ut och säger till oss att vi faktiskt inte FÅR sitta under HENNES fönster och föra sånt liv för att hon skulle upp och jobba dagen efter. Vilken jävla mupp. Bittra, bittra människa! Vi flyttade oss 5 meter bort och det var hon tydligen nöjd med, men kikade med jämna mellanrum ut genom fönstret för att ha koll på oss. Avundsjuka kallas det tror jag. Nåja.. vi hade hur kul som helst iaf och när klockan blev halv ett - ett så var det dags att röra sig in mot stan. Vi var aldrig inne på nån klubb, men hade görsköj ändå! Skrattade åt Jeanna hela natten för hon hade tydligen fått tourettes över en natt. HAHA, det låter kanske inte så kul.. men jösses ni skulle varit med. VOFF!!

                                           

Det var lördagen det:) Jeannas lilla stuss som blir lite blottad där också, hehe.

Under måndag - fredag gjorde vi liksom inget speciellt, utan det är helgerna som är värt att prata om, hehe. Men vardagarna vart minst lika bra som helgerna! Älskar Stockholm!

På dagen på lördagen bestämde vi oss för att dra ut på stan lite och fynda. Käkade glass också, igen.. i solen. Underbart!

                                          

Så kommer vi till Jea's lilla födelsedagsfest i lördags då. Hon fyllde 22 år den dagen.. alltså den 2e juni. Jeanna och hennes vänner skulle komma. Så vi vart en hel drös med folk till slut. Det var Jea, jag, Jeanna, Elin, Camilla, Lisa, Karin och Cara. Den sistnämnda var Karins vän från USA, Ohio. Så vi fick känna på engelskan lite, vilket var kul! Vi tittade självklart på fotbollen också, som jag inte orkar prata om just nu. Har bara en sak att säga om det.. IDIOOOOOTERRRRR.. Poulsen och killen som attackerar domaren. Stördhövven. Yeah well... festen var minst lika bra alla andra gånger,  det vart helt enkelt förjävvla roligt! Massa bra musik och världens sötaste människor på plats!

                                       

Ni får tolka bilderna hur ni vill.. blir roligerst då, haha!

Summering då... två helt klockrena fester där man fick träffa både nytt och "gammalt" folk :)
Stockholm är toppen!

Nöjd Jeannis? ;)

Kommentarer
Postat av: Jea

Fy fan vilka fina bilder hörru! Höhö ;)
Bäst på att festa är vi iaf! Synd att det inte finns några bilder från första fredagen!
Puss

2007-06-06 @ 22:12:15
Postat av: jeanna

Nöööjd! :D

2007-06-07 @ 10:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback