50års kalajs och dop..

..på en och samma helg. Kalaset var igår, Daniels moster Pirjo var huvudpersonen. Han har en helt underbar släkt och kalaset var förstås lyckat! Daniel är ju "halvfinne" så det pratades en hel del finska där borta. Vilket jag inte förstår alls mycket av. Intressant språk dock. I slutet av kalaset hamnade vi i vardagsrummet med gitarrerna i högsta hugg och de spelade ikapp allihopa. Sen satte Jaska på karaoke... på finska, haha. Har aldrig fattat så liiite av musik som då. Galet konstigt var det.. men kul!;D Vi fick sova hos Daniels kusin Nicke och vi var väl där runt två tror jag. Så vi gick och la oss, men vi fick inte sova så länge. Halv åtta ringde klockan och vi tvingade oss själva iväg till Pirjo för att hämta bilen, väl där fick vi lite frukost och sen bar det iväg hemåt och skulle fixa till oss inför dopet som skulle inträffa klockan elva. Tufft schema den här helgen, hehe.

Dopet var jättefint och Alicia var så duktig så. Tokigt söt var hon också såklart! Finns ju inget annat. Jag sjöng ju också, som jag sagt nån gång förut och det gick bra faktiskt. Jag vart helnöjd. Men jag var nervös dock, så det vart lite skakigt i början, men sen kunde man slappna av när man såg att alla satt och tittade på Alica, haha. Det gillade jag=) Efteråt vart det lite kaffe och tårta och lite annat förstås. Alicia hade på sig en sverigedräkt som mormor har sytt till henne. Plus ett litet hårband.. söttt!  När det var slut och de flesta hade gått så somnade Alicia i min famn. Hon var helt slut efter all uppståndelse.. vilket man kan förstå.

  
image731

Nu ska vi sova.. vi är helt utmattade båda två.
Så det behövs.
Nattinuffsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback