Sauna och jäger på tub?

Det här har varit den trevligaste helgen på länge! I fredags vart det ju, som sagt, käk och tv hos syster. Igår åkte vi till D's mamma Sirpa och hennes gube Kent. De bor i norra värmland, uppe i Kärrbackstrand utanför Sysslebäck. Helt underbar natur där uppe. Huset ligger precis vid Klarälven och det är så fint! Jag fick en riktig sommarstuge-vibe när vi kom dit. Fint väder, fint hus och fin natur. Vet inte om det kan bli så mycket bättre. Eller jo.. de har en bastu ute på gräsmattan också. Perfekt!

Vi började med maten direkt vi kom dit och sen kollade vi på hockeyn och satt och pratade om allt och inget. Lite senare på kvällen så var det dags att bada lite bastu. Sirpa och Kent hoppade in först och sen var det min och Daniels tur. Jag tror inte jag har badat bastu sen jag bodde i huset med familjen. Och det var nästan hela 9 år sen. Jösses.. snacka om att det var dags nu iaf, hehe. De bjöd på jägermeister på tub också. Lite märkligt kanske, men ganska bright ändå=).

Efter bastun vart det sängen. Vi vaknade klockan elva ( ! ), då vart det frukost innan Kent och Sirpa drog ihop lite folk till o spela innebandy nere i folkets hus. Det var helt galet halkigt där inne så det var inget skönspel direkt, haha. Förlorade gjorde vi också, mot göbbera =D

Sängen väntar!
Nattinuffsan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback